Software Department

Search form

Department Cooperation with Sigma Software

Sigma Software and Lviv Polytechnic University start cooperation on “knowledge triangle” model

Read more
Department Cooperation with Sigma Software

Virtual Innovation Space

Do you want to be successful in IT and realize own ideas?
Connect to Virtual Innovation Space
Check your innovative idea in IT and win good prize!

Join today!
Virtual Innovation Space

До дня освітянина

Як поєднуються 13 вересня та 1 жовтня на кафедрі програмного забезпечення…

У неділю 1 жовтня в Україні відзначили День освітянина, а ще декілька тижнів тому – День програміста. З нагоди цих свят ми вирішили розпитати викладачів кафедри програмного забезпечення, як їм вдається поєднувати викладання і роботу в ІТ-компаніях.

Кафедрі ПЗ недавно виповнилося 25 років. І як молода успішна особа у 25- річному віці кафедра з впевненістю дивитися у майбутнє, планує , мріє і не тільки, а й реалізовує і досягає.

Звідки впевненість? У першу чергу, це колектив кафедри, який поєднує професійний, викладацький, науковий досвід освітян, практичні знання та вміння керівників і спеціалістів ІТ-компаній, ініціативу й творчий пошук молодих викладачів і аспірантів.

Освіта в галузі ІТ динамічна і викладач не має права "спочивати на лаврах". Як і студентам, викладачам кафедри необхідно постійно вчитися. Тому поєднання викладацької роботи з виконанням реальних проектів в ІТ найкраще вирішує проблему. Викладачі кафедри, які є водночас ІТ-фахівцями, постійно залучені до навчального процесу, і це не інноваційний експеримент, а повсякденна необхідність для кафедри ПЗ. Важливо, що цими фахівцями не є просто зацікавлені особи з ІТ-галузі, а науковці і викладачі кафедри, які маючи освітянський досвід, стали ТехЛідами, засновниками і директорами власник ІТ-компаній, програмістами, тестерами, автоматизаторами процесу тестування, програмістами баз даних.

Запитаймо викладачів кафедри, як їм вдається поєднувати викладання і роботу в ІТ-компаніях. Напевно, це важко мотивувати себе, зважаючи на рівень зарплат в ІТ-галузі й ІТ-освіті? А також порадьте чи побажайте щось студентам кафедри, дайте свої настанови щодо навчання у ВНЗ.

 

Орест Білас, Senior QA engineer, коротко і лаконічно пояснив свою позицію:

«Освітня галузь та галузь ІТ нерозривно пов'язані. Без ІТ технологій не буде сучасної, інновативної освіти, а без якісної освіти не буде кваліфікованих ІТ фахівців.

А поєднувати роботі в ІТ і викладання мене мотивує можливість спостерігати, а часом і брати участь у прогресі наших студентів-фахівців.

Тому хочеться побажати студентам такого: думайте глобально, дійте локально. Намагайтеся отримати універсальні знання в університеті, активно спілкуйтеся в ІТ екосистемі та набувайте практичних навичок».

 

Тетяна Марусенкова, виконавець госпдоговорів між НУ «Львівська політехніка» і компанією Dinamica Generale S.p.A., що спеціалізується на розробленні вбудованих систем для сільського господарства, має ось таку думку:

«Якщо людина не лінується «перемикатися» між ролями викладача та програміста/тестера/архітектора/проектного менеджера/бізнес-аналітика… в ІТ-компанії, значить щось її спонукає до цього – не буває тривалої діяльності без мотивів. Різниця в оплаті праці педагога та ІТ-фахівця свідчить про те, що мотивом для викладання є щось нефінансове, нематеріальне. Бажання передавати знання та досвід наступним поколінням? Різноманіття в роботі? Прагнення виплекати собі майбутніх колег? Заряд енергії від спілкування з молоддю? Пам'ять про власні студентські роки і прив'язаність до стін рідного Університету? А може, просто викладачі люблять триматися у формі, оскільки активні та допитливі студенти не дають розслабитися? Напевно, відповідь криється у хитросплетінні цих факторів.

А студентам будь-яких спеціальностей і передусім - ІТ бажаю цінувати свій час і "наповнювати змістом кожну мить". Студентські роки - чудовий період життя, суміш відповідальності і «здорової безтурботності», що дає широкі можливості пізнавати, зокрема і себе, розвиватися в оточенні собі подібних. По завершенні Університету теж доведеться вчитися, але час для цього потрібно буде «викроювати» з-поміж різноманітних обов'язків.»

 

Андрій Самбір, СЕО at LinkUp Studio company, висловив свою думку стосовно поєднання роботи в ІТ і освіті:

«Поєднання роботи в ІТ і викладання не є надто складним. Я виділив для себе рівно ту кількість часу, яку вважаю, можу бути продуктивним для студентів і так, щоб не страждала якість роботи в моїй компанії. Щодо мотивації, то я не вважаю гроші основним мотивуючим фактором ні в освіті, ні в ІТ. Можливість навчати студентів та ділитися професійним досвідом в контексті дисциплін, які довірені мені викладати, і тим самим міняти світ навколо себе – набагато цінніша. Ми всі хочемо відійти від «совка», забуваючи що просто чекати на зміни і є тим «совком». А я не хочу залишатися осторонь позитивних змін, а брати в них участь, нехай малу, але все ж потрібну і свою.

І дорогі студенти, завжди рухайтеся за тим чого саме ВИ хочете. Не мама, тато, родичі, друзі чи колеги, а Ви самі. Завжди вислуховуйте всіх, зважуйте поради, але робіть завжди по-своєму. Навіть, якщо Ви помилитеся - відповідальність теж Ваша . Удачі Вам, все інше в Ваших руках.»

 

Оксана Нитребич, Software Test Automation Engineer at EPAM Systems, вважає що:

«Звісно поєднувати дві роботи не легко в першу чергу фізично, але бажання в тому житті не лише заробляти гроші, а займатись улюбленою справою і розуміти, що ти можеш своїм досвідом та знаннями поділитись з іншими - робить моє життя повноціннішим та наповненим. А мотивацію у викладанні можна черпати з відусюди: найбільше у спілкуванні зі студентами, які надихають своєю енергією, бажанням до нових знань, зазвичай хорошим почуттям гумору і вірою в хороше майбутнє;у відносинах з колегами, які завжди підтримають, допоможуть і порадять; у можливості розвиватись, адже завдяки запитанням від студентів, швидкоплинністю змін ІТ-технологій, необхідно завжди самонавчатись і вдосконалюватись і т.д. Тому для мене викладання - це в першу чергу робота "для душі", а для цього не важливий рівень зарплати.

А студентам побажати можна багато, адже перед ними, а особливо абітурієнтами, попереду багато нового і цікавого. Тому важливо, щоб попри всі розчарування, невдачі і падіння, вони завжди мали ціль, бачили шляхи її досягнення і віру в світле майбутнє! Ну і традиційно: енергії, сили, наснаги і нових знань, які допоможуть в майбутньому отримати вам роботу мрію. Навчайтесь, але не забувайте, що крім навчання, студентство - це час нових можливостей, дружби, веселих днів і неймовірних вражень!»

 

Сергій Волочій, Senior Front End Software Engineer / Team Lead at Eleks, висловився так:

«Щодо мотивації – в першу чергу, я бачу багато позитивних змін як на кафедрі, так і в університеті в цілому, і мені хочеться бути частиною цих змін. По друге, працювати зі студентами дійсно цікаво. І це приємно бачити, як росте кваліфікація майбутніх спеціалістів, і розуміти, що ти до цього причетний.

Серед наших випускників – дуже багато дуже крутих спеціалістів, і я хотів би побажати нашим студентам не псувати цю статистику. Майбутнім абітурієнтам хочу сказати наступне – переконайтеся, що саме ви обираєте, у якому напрямку далі рухатися. І найголовніше – не бійтеся допустити помилку при виборі спеціальності, такі помилки виправляються набагато простіше, ніж здається.»


Підготували Є.Левус, О.Нитребич

Software Department Current International Projects:
TEMPUS
 
Dinamica Generale
Software Department IT partners:
DataArtComarchDinamica GeneraleSigma SoftwareSymphony Solutions Eleks Adva-SoftSoftServeEdvantisLohika